۶ بهمن ۱۳۸۶، ۸:۴۰

شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

ششمین نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که به درخواست گروه کشورهای اسلامی و عربی در ژنو برگزار شد ، جنایت‌های اخیر رژیم اشغالگر قدس را در سرزمین‌های اشغالی محکوم کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست شورای حقوق بشر با تصویب قطعنامه‌ای حملات نظامی اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بویژه نوار غزه و نقض فاحش حقوق بشر از سوی این رژیم را محکوم کرد و خواستار پایان یافتن فوری محاصره غزه و ادامه تامین سوخت، مواد غذایی و دارو برای ساکنان این منطقه شد.

این قطعنامه همچنین خواستار حمایت از شهروندان فلسطینی ساکن در سرزمین- های اشغالی براساس حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی شده است.

پیش نویس قطعنامه مذکور که از سوی گروه کشورهای اسلامی و عربی به نشست ویژه شورای حقوق بشر ارائه شد ، با ‪ 30 ‬رای مثبت ، ‪ 15 ‬رای ممتنع و تنها رای منفی کانادا به تصویب اعضای این شورا رسید.

نمایندگان رژیم صهیونیستی و آمریکا از حضور در این نشست خودداری کرده و اتحادیه اروپا به مفاد قطعنامه رای ممتنع داد.

در جریان این نشست نماینده جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی تهاجمات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و بویژه ساکنان نوار غزه را بشدت محکوم کرده و ضمن هشدار نسبت به بروز فاجعه انسانی در منطقه، از جامعه بین‌المللی و بویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست کلیه تدابیر و اقدامات لازم را جهت توقف حملات و تجاوزات رژیم اسراییل و رفع محدودیت‌های اعمال شده علیه منطقه غزه به کار گیرد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران همچنین تجاوزات وحشیانه رژیم اسراییل را نقض شدید حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی و کنوانسیون چهارم ژنو دانست و بر ضرورت اقدام قاطع جامعه بین‌المللی جهت پایان بخشیدن به استمرار اشغال، تجاوزگری و نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر از سوی رژیم اسراییل تاکید کرد.

کد خبر 627027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha